Email Configureren

Hoe stel ik email adressen in op mijn hostingpakket

Emailadressen aanmaken kan eenvoudig in DirectAdmin onder E-Mail Management --> E-Mail Accounts

 

emailaccounts

 

Daar staat een overzicht met aangemaakte e-mailadressen. Standaard staat er al een emailbox welke gelinkt is aan jouw systeem account. Deze box kun je niet verwijderen. Om een nieuwe box aan te maken klik je op Create mail account.

 

Hier kun je jouw gewenst emailadres aanmaken. Het wachtwoord kan je zelf kiezen, ofwel genereer je een willekeurig wachtwoord door op Random te klikken. De Email Quota laat je meestal op onbeperkt staan, dus de 0 laten staan.

 

createemailaccount

 

Je kunt zoveel e-mailaccounts aanmaken als je zelf wilt.

Hoe log ik in op mijn webmail?

Om in te loggen in uw webmail geeft u in een webbrowser http://mijndomein.be/squirrelmail/ in, voor de Squirrelmail. Daarna kunt u inloggen met mijnemailadres@mijndomein.be en het bijhorende wachtwoord dat u ingesteld hebt in DirectAdmin. Voor Roundcube is er volgende link: http://mijndomein.be/roundcube/.

Het voordeel van webmail is dat u van overal ter wereld kunt inloggen om mails te lezen/versturen, zonder dat u daarvoor extra serverinstellingen moet gaan configureren. Het enige wat u hiervoor nodig hebt is een PC met internetverbinding.

 

Voorbeeld roundcube:

 

roundcube

Hoe configureer je Microsoft Outlook?

1) Open je Microsoft outlook en klik bovenaan in je menubalk "extra" aan. 

 

 outlook instellen 1

 

2) Vervolgens klik je "accountinstellingen" aan. 

 

 outlook instellen 2

 

3) Bij accountinstelling klik je op "nieuw" om een nieuw e-mail adres aan te maken. 

 

outlook instellen 3

 

4) Bij e-mail service verandert er niets en klik je op volgende

 

 outlook instellen 4

 

5) In dit venster hoef je helemaal onderaan alleen de server instellingen of de extra servertypen aan te vinken en vervolgens klik je op volgende.

  outlook instellen 5

 

6) In dit venster hoef je niets te wijzigen aangezien het internet e-mail al aangevinkt staat, klik daarna op "volgende" 

 

 outlook instellen 6

 

7) De volgende stap is vereist om een e-mail account te kunnen gebruiken. Bij de gebruikergegevens vul je je naam in zoals gewenst is en je e-mailadres. Voor de server voor inkomende e-mail moet je mail.uwdomeinnaam.be invullen (of de gepaste extensie die in gebruik is) en voor de uitgaande mail is uit.uwprovider.be vereist.

 

De aanmeldinggegevens worden ingevuld met als gebruikersnaam uw e-mailadres en uw wachtwoord dat je in je direct admin zelf actief gemaakt hebt. Vervolgens is het handig om "wachtwoord onthouden" aan te vinken, zo hoeft u het niet elke keer weer in te vullen bij een volgend bezoek aan uw mailbox. 

 

Klik vervolgens op "volgende" 

 outlook instellen 7

 

8) De procedure is nu klaar en u klikt op voltooien. Als u alles gevolgd heeft zoals hier beschreven is, kan u ook testen of alles daadwerkelijk werkt en is uw Microsoft Outlook nu geconfigureerd. 

 

 outlook instellen 8

Hoe configureer je Mozilla Thunderbird?

1. Je opent het programma Mozilla Thunderbird

 

2. Dan Klik je in de menubalk op bestand en je selecteert Account of je gaat naar extra en dan accountinstellingen 

 

thunderbird1 

 

3. Er verschijnt nu een account wizard als je nog geen andere e-mailaccounts had ingesteld, hier is e-mailaccount aangevinkt en klik je op volgende:

 

thunderbird2

 

4. In het venster 'identiteit" van deze wizard vult u uw naam in zoals u wilt dat deze verschijnt bovenaan uw e-mailberichten. Hoewel u hier eigenlijk kunt invullen wat u wilt, raden wij toch aan om uw naam zo herkenbaar mogelijk te maken, dus bij voorkeur uw naam en of uw bedrijsnaam. Bij e-mailadres, uw e-mailadres uiteraard en klik op volgende:

 

thunderbird3

 

5.Bij serverinformatie vinkt u POP aan en noteert u bij inkomende servermail mail.uw-domeinnaam.be in en bij de uitgaande mail (smtp) uit.uw-provider.be, bv uit.telenet.be, klik dan op volgende:

 

thunderbird4

 

7. Voor de inkomende en uitgaande gebruikersnamen voert u uw naam en of uw bedrijfsnaam in, dit is altijd het duidelijkst bij het zelf versturen van mails en voor de ontvanger is het dan ook meteen duidelijk van wie de post afkomstig is. Klik dan opvolgende

 

thunderbird5

 

8. Bij accountnaam voert u gewoon uw e-mailadres in en klik op volgende

 

thunderbird6

 

9. Uw instellingen zijn ingevuld. U kunt nu nog een keer checken of er geen schrijffouten zijn, indien dit zo toch moest zijn kan u door middel van de tab vorige naar de juiste wizard gaan om dit te verbeteren. Als alles correct is klikt u op voltooien, uw mail is nu geconfigureerd.

 

10. Bij het openen van uw mail zal er een wachtwoord gevraagd worden, dit wachtwoord is hetgeen u aangemaakt heeft in uw direct admin.

 

thunderbird8

Hoe configureer je Incredimail?

1. Start je incredimail op en klik op hulpmiddelen en dan op accounten.

 

 incredimail 1

 

2. In het rechter menu klik je op toevoegen.

 

 

 incredimail 2

 

3. In deze wizard kan je uw account instellen, in dit geval doen we zelf de configuratie en klik dan op volgende om door te gaan..

 

 

 incredimail 3

 

4. U dient hier uw naam of bedrijfsnaam op te geven en ook je e-mailadres.

 

 

 incredimail 4

 

5. De servertype is standaard POP3, vervolgens vul je uw inkomende mailserver in vb.: mail.webcreating.be en uitgaande mailserver vb.: uit.uw-provider.be in.

 

 

 incredimail 5

 

6. Vervolgens vult u uw gebruikersnaam in, dat is uw e-mailadres en het wachtwoord.   Het wachtwoord is hetgeen u zelf aangemaakt heeft in uw direct admin en klik op volgende.

 

 

 incredimail 6

 

7. uw incredimail is nu geconfigureerd.

 

 

 incredimail 7

Hoe configureer je Outlook Express?

1. U start Microsoft Outlook Express op.

 

2. Klik dan op “Extra’s” of  “Tools” en vervolgens op “ Accounts” in de menubalk bovenaan van uw scherm.

 

 out1

 

3. Ga dan naar het tweede tabblad “email”. U krijgt hier een overzicht van alle huidige geconfigureerde e-mailadressen. Klik dan op “toevoegen” en vervolgens op “e-mail “ in het rechter menu.

 

out2 

4. Nu volgt er een wizard scherm die u zal helpen bij het configureren van uw e-mailadres in Outlook Express. Hier vul je de gevraagde gegevens in. Deze gegevens kan je ook terugvinden in je direct admin waar je ze aangemaakt hebt.

 

Vul hier je voornaam en achternaam in en klik op “Volgende”.

 

out3 

 

5. Hier kan je uw e-mailadres invullen en klik op “Volgende”

 

out4 

 

6. Bij de “server” voor inkomende e-mail -POP3- vult u de inkomende e-mail server in, dus mail.uwdomeinnaam.be. Bij de“server” voor uitgaande e-mail -smtp- vult u de server van je eigen internet provider in, om berichten te kunnen verzenden. Vb.: - uit.telenet.be  - relay.skynet.be  - smtp.scarlet.be

Klik vervolgens weer op “volgende”

 

out5 

 

7. In het veld “Accountnaam” vul je uw gebruikersnaam in (e-mailadres). En bij het wachtwoord uiteraard uw wachtwoord en is het handig om aan te vinken om uw wachtwoord te laten onthouden zo hoeft u niet iedere keer dit in te vullen! Klik dan op “Volgende” en vervolgens op voltooien, de configuratie is nu klaar in uw outlook express.

 

out6

Hoe kan ik Exchange instellen?

Outlook Web App

 

 

Wanneer de mailboxen zijn aangemaakt kan er via owa (https://remote.cloudkantoor.be/owa) ingelogd worden op Outlook Web App.

 

exchange instellen 1

 

 

Mailbox instellen in Outlook

 

 

De mailbox kan ook ingesteld worden in Outlook. Dit doe je als volgt:

 

 

Sluit Outlook volledig af.

 

 

Ga in Menu Start naar Configuratiescherm.

 

 

Klik op Gebruikersaccounts en ouderlijk toezicht.

 

 

Klik op de optie E-mail en ga naar E-mailaccounts.

 

exchange instellen 2

 

 

Druk op Nieuw...

 

 

Selecteer Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP

 

 

Selecteer het vakje “Serverinstellingen of extra Servertypen handmatig configureren” en druk op Volgende.

 

 

Kies “Microsoft Exchange” en druk op Volgende.

 

Bij Exchange server vul je in: PUBL-CM002.cloudkantoor.ad

 

exchange instellen 3

 

 

Vul het e-mailadres in bij gebruikersnaam en druk dan op Meer instellingen.

 

 

Hier druk je op de tab “Verbinding” en vink je aan : Via http verbinding maken met Microsoft Exchange. Je kan nu de knopProxy-instellingen van exchange aanklikken.

 

exchange instellen 4

 

 

Bij “Deze url gebruiken om voor exchange verbinding te maken met mijn proxyserver” vul je in : remote.cloudkantoor.be.

 

 

Dan vink je nog aan “Alleen verbinding maken met proxyservers die een certificaat hebben met daarin de volgende principal-naam”, en vul je daar in : msstd:remote.cloudkantoor.be.

 

 

Hierna mag je waar “NTLM-verificatie” staat dit vakje aanklikken en dit veranderen naar basisverificatie.

 

 

Dan druk je 2 keer op OK, dan op Naam controleren.

 

 

Dan komt er een vakje naar boven om in te loggen. Geef hier je e-mailadres op met je paswoord en druk op OK. Hierna kan je opvolgende drukken en de instelling is voltooid.

Hoe kan ik mail instellen op mijn iPad en / of iPhone?

In dit artikel gaan we er van uit dat u al een mailadres hebt aangemaakt, om een email aan te maken op uw hosting met uw domeinnaam kan u in deze categorie zoeken in onze faq.

 

Let er op dat dit artikel afwijkend kan zijn voor de verschillende versies van iPad/iPhone

 

Navigeer naar het startscherm en klik op “Instellingen” ga verder naar e-mail , contacten, agenda’s en druk op “voeg account toe…”

 

In de volgende weergave kan u kiezen uit de lijst tussen bekende diensten, kies onderaan voor “Anders”

 

Druk op “voeg mailaccount toe”

 

Vul nu uw naam, e-mail, wachtwoord en beschrijving in druk daarna op volgende.

 

Kies nu voor IMAP (aangeraden), je kan het verschil tussen IMAP en POP3 in onze faq terugvinden in deze categorie 

 

Server inkomende post:

 

Hostnaam: mail.domein.extensie

Gebruikersnaam: uw mailadres

Wachtwoord: het wachtwoord van je mailadres

 

Server uitgaande post:

 

Hostnaam: mail.domein.extensie

Gebruikersnaam: uw mailadres

Wachtwoord: het wachtwoord van uw mailadres

 

Kies nu voor volgende en selecteer de gewenste opties.

 

Vervolgens is uw emailaccount aangemaakt, kies hiervoor een bijpassende naam.

 

Ga vervolgens naar beneden en kies bij Server uitgaande mail voor SMTP

 

Hoofdserver: mail.domein.extensie

Gebruik SSL: uit

Serverpoort: 587

 

Kies gereed en keer terug naar het startscherm, nu hebt u uw mail ingesteld.

 

Probeer nu of u mail kan versturen en ontvangen, indien dit niet werkt kan u proberen om het toestel te herstarten.

Hoe kan ik mail instellen op mijn Samsung android phone en / of tablet?

In dit artikel gaan we er van uit dat u al een mailadres hebt aangemaakt, om een email aan te maken op uw hosting met uw domeinnaam kan u in deze categorie zoeken in onze faq.

Let er op dat dit artikel afwijkend kan zijn voor verschillende Samsung apparaten en/of versies van android.

 

Ga naar het startscherm en kies voor “apps”, navigeer nu naar e-mail. Als u al in een postvak terecht komt dan moet u kiezen voor “menu – instellingen – plus symbool” anders kan u meteen verder naar de volgende stap.

 

Voer nu uw e-mailadres en wachtwoord in.

 

Kies voor Handmatig instellen, druk op IMAP-account en vul uw gebruikersnaam + wachtwoord in.

 

Navigeer daarna naar IMAP-server en vul mail.domein.extensie in. Kies bij beveiligingstype voor “geen”, bij poort moet u 143 invullen.

 

Vul vervolgens mail.domein.extensie in bij SMTP server en kies voor “geen” als beveiligingstype.

 

Vul 587 in bij poort en vink “inloggen verplicht” aan.

 

Vul uw gebruikersnaam(=email adres) en wachtwoord in en druk op volgende.

 

Kies een gewenste controlefrequentie en druk op volgende.

 

Geef dit account nu een naam + vul uw eigen naam in. Kies daarna voor “gereed” en keer terug naar het startscherm.

 

Probeer nu of u mail kan versturen en ontvangen, indien dit niet werkt kan u proberen om het toestel te herstarten.

Hoe kan ik mijn uitgaande mail instellen?

In dit artikel gaan we er van uit dat u al een mailadres hebt aangemaakt, om een email aan te maken op uw hosting met uw domeinnaam kan u in deze categorie zoeken in onze faq.

De instellingen in dit artikel zijn van toepassing op Microsoft Outlook 2010, voor oudere of andere mailclients dien je ongeveer dezelfde instellingen te doen.

 

Open Microsoft Outlook 2010 en navigeer naar “bestand – info”, klik in het info paneel op “accountinstellingen – accounts toevoegen en verwijderen of bestaande verbindingsinstellingen wijzigen”. U komt nu terug op de normale weergave terecht met een extra pop-up venster, dubbelklik hier op het e-mailadres dat je wil wijzigen.

 

uitgaande mail 1

 

uitgaande mail 2

 

Kijk eerst na of deze basisinstellingen correct staan, vooral de “servergegevens”, Voor de server voor inkomende e-mail moet jemail.uwdomeinnaam.be invullen (of de gepaste extensie die in gebruik is) en voor de uitgaande mail ismail.uwdomeinnaam.be vereist.

 

uitgaande mail 3

 

Navigeer vervolgens naar “meer instellingen” en klik op de tab “Server voor uitgaande e-mail” en vink “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist + Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail” aan. Navigeer daarna naar “Geavanceerd” kijk hier na of de uitgaande e-mail (SMTP) op 587 staat. Klik vervolgens op “ok”

 

uitgaande mail 4

 

uitgaande mail 5

 

Klik daarna op “volgende”, wacht tot de testmail verzonden is en klik op “sluiten en voltooien”.

Ik kan wel mail ontvangen maar niet versturen ?

Om een e-mail te versturen, moet je de smtp gegevens invullen. Als deze niet correct zijn, zal je geen e-mails kunnen verzenden en krijg je een melding dat je niets kan versturen. Dus je kijkt best even na of je het volgende ingevuld hebt:

 

Bij de “server” voor uitgaande e-mail-smtp, vul je de server van jouw eigen internet provider in, om berichten te kunnen verzenden. Hieronder staan de uitgaande emailservers van de meeste, Belgische internetproviders:

 

Telenet: uit.telenet.be

Belgacom: relay.skynet.be

Scarlet: smtp.scarlet.be

Mobistar: smtp.mobistar.be

Voo: smtp.voo.be

Euphony: out.euphonynet.be

EDPnet: relay.edpnet.be

Dommel: relay.dommel.be

Base: smtp.base.be

 

 

Enkele ISP's in Nederland:

 

XS4All: smtp.xs4all.nl

Scarlet: smtp.scarlet.nl

Tiscali: smtp.tiscali.nl

Chello: smtp.chello.nl

Telfort: smtp.telfort.nl

T-mobile: smtp.gprs.t-mobile.nl  

Tele2: smtp.tele2.nl


Als u gebruik wil maken van onze mail servers volg dan de instructies van de vraag "hoe kan ik mijn uitgaande mail instellen" in deze categorie.
U kan dan maximum 300 mails per dag versturen per hosting account. Dit om te vermijden dat spammers misbruik maken van onze server door gehackte e-mail accounts. Als u via smartphone of tablet wil mailen is het echter wel interessant om via onze servers te mailen, anders moet je je uitgaande mailserver steeds omschakelen als u via een ander netwerk met het internet verbonden bent.

 

Staat uw ISP hier niet tussen? Neem dan contact met jouw provider om te weten welke smtp server je dient te gebruiken.

 

Belangrijk:

 

U kan in deze categorie ook terug vinden hoe u de algemen instellingen kan doen in microsoft outlook en hoe u de uitgaande mail kan instellin in outlook en andere mailprogramma's die een soortgelijke configuratie hebben.

Ik kan wel mail versturen maar niet ontvangen ?

pop3

Om e-mails te kunnen ontvangen, dien je pop3 juist geconfigureerd te hebben staan. 

Bij de “server” voor inkomende e-mail -POP3- vul je de inkomende e-mail server in. Dus mail.uwdomeinnaam.be

Als gewone pc-gebruiker zonder domeinnaam, dien je bij pop 3 de server van je eigen provider ook in te vullen.

imap

Kijk na of jouw webmail nog werkt en je de mails daar toevallig wel op ontvangen hebt, dit kan je doen door in te loggen via uwdomeinnaam.be/roundcube
Heb je daar wel mails aangekregen, dan is er ergens een verkeerde instelling in jouw lokaal email programma en dien je deze na te kijken. Heb je daar ook geen mails aangekregen is er een diepliggender probleem en kan je best onze supportdienst contacteren.

Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?

Met POP3 (Post Office Protocol) worden de emails verplaatst van de mailserver naar je computer, en verwijderd op de server. Bij IMAP (Internet Message Access Protocol) blijven de berichten staan op de mailserver en worden ze enkel ingelezen door de emailclient.

 

Voordelen van POP3:

- als de email eenmaal is binnengehaald, kun je deze ook offline lezen (zonder toegang tot het internet)

- je spaart ruimte uit op de mailserver

 

Nadelen van POP3:

- je kunt de email enkel lezen vanop de computer waar je de mails binnenhaalt, dus berichten lezen ergens op verplaatsing is niet mogelijk

- back-ups van de emails dien je zelf lokaal te maken

- als je een nieuwe computer gaat gebruiken, dien je alle bestaande emails handmatig over te zetten

 

 

Voordelen van IMAP:

- het grootste voordeel is dat de mails vanaf elke plaats tegelijk ingelezen kunnen worden

- je hebt geen emailclient meer nodig, je hebt enkel een computer met internet nodig om de mails via webmail te lezen, via webmail beschikt u ook over alle emails die in uw emailclient staan

- bij het in gebruik nemen van een nieuwe computer, hoef je geen bestaande emails meer te gaan overzetten

- omdat de berichten op de mailserver blijven staan, worden deze automatisch geback-upt

 

Nadelen van IMAP:

- de emails kunnen zich opstapelen op de server, en zo veel webruimte in beslag nemen

- je hebt een constante verbinding nodig

 

 

De huidige breedbandverbindingen en steeds toenemende snelheid maken het interessanter om IMAP te gaan gebruiken, om op die manier constant en overal toegang te hebben tot je emails (op het werk, bij een klant, thuis,...).

Registreer uw domeinnaam

Voordat u een domeinnaam of hosting bestelt, controleer eerst de beschikbaarheid!

Voordat u een domeinnaam kunt registreren, moet u controleren of deze nog vrij is.
Maak daarom gebruik van onze handige zoekmachine om te zien of uw gewenste domeinnaam nog vrij is.

De domeinnaam van uw website is uiterst belangrijk. Hij is als het ware het 'visitekaartje' van uw website. Een surfer die uw domeinnaam ingeeft op het web, is op dat moment een potentiële klant en kan een bestelling plaatsen. Het is belangrijk om goed na te denken over de domeinnaam die u verkiest want een herkenbaar internetadres lokt meer bezoekers.

Webcreating biedt alle mogelijke topleveldomeinen aan tegen de voordeligste prijzen (.be, .eu, .com, .org, etc.). Bekijk onze volledige prijslijst.

WWW.